Glosar izrazov

 

 ACC - Prilagodljivi tempomat

Prilagodljivi tempomat ali ACC je zasnovan tako, da omogoča vozniku nastaviti razdaljo, na kateri bo CRV sledil vozilu pred seboj. Sistem samodejno spreminja odprtost dušilne lopute in po potrebi tudi rahlo zavira, da obdrži nastavljeno sledilno razdaljo. Čim je cesta pred njim prosta, sistem samodejno pospeši CR-V do nastavljene potovalne hitrosti, ki jo je pred tem izbral voznik.

CMBS - Zavorni sistem za ublažitev trka

Zavorni sistem za ublažitev trka ali CMBS je bil posebej zasnovan za to, da voznika opozori na nevarnost naleta ali - če je ta neizogiben - zmanjša silovitost trka, tako da samodejno uporabi zavore. "Oko" tega sistema je radarski oddajnik, nameščen za sprednjo masko vozila. Radar stalno oddaja signal in ocenjuje njegov odboj. Če zazna na cesti pred seboj vozilo ali drugo oviro, ugotovi razdaljo in relativno hitrost. Če relativna hitrost preseže mejno vrednost, sistem nemudoma opomni voznika s pobliskavanjem opozorilnega znaka na instrumentni plošči in z zvočnimi signali. Če voznik ne ukrene ničesar, da bi zmanjšal hitrost, sistem samodejno nekajkrat rahlo zategne voznikov varnostni pas in rahlo pritisne zavore. Kadar sistem ugotovi, da je trk neizogiben, in voznik še vedno ne ukrepa, sistem krepko zategne oba sprednja varnostna pasova in začne močno zavirati. To samodejno ukrepanje sistema zmanjša hitrost naleta in tako ublaži njegove posledice - škodo na vozilu ter telesne poškodbe.

ABS - Protiblokirni zavorni sistem  in EBD - elektronska porazdelitev zavorne sile

Sistem ABS v vašem CR-V pomeni, da lahko še tako močno zavirate, pa boste vseeno obdržali nadzor nad krmilom. Na podlagi signalov iz senzorjev sistem ugotovi, ali se hoče katero od koles blokirati. Če zazna takšne razmere, začne sistem izmenoma večkrat v sekundi krepiti in popuščati zavorni tlak na
posameznem kolesu in ga tako zadržuje na meji blokiranja. CR-V uporablja 4-kanalni sistem, ki deluje na vseh štirih kolesih posamično. Senzorje sistema ABS uporablja tudi funkcija elektronske porazdelitve zavorne sile (EBD), ki skrbi za optimalno porazdelitev zavornega tlaka na vsa štiri kolesa glede na obremenitev vozila.

Dodatna ojačitev zaviranja

Raziskave kažejo, da več kot 90 odstotkov voznikov v sili ne bo dovolj močno pritisnilo zavor. Namesto voznika to opravi sistem dodatne ojačitve zaviranja, ki s senzorji zaznava, kako hitro voznik pritisne zavorni pedal in na podlagi tega ugotovi, kdaj gre za reakcijo v sili. V tem primeru sistem zagotovi najvišji zavorni tlak in aktivira ABS. Deluje samo, kadar je potrebno, in se izklopi takoj, ko voznik popusti zavorni pedal.

VSA - Nadzor stabilnosti vozila

VSA pomaga vozilu v hitrih in ostrih zavojih obdržati pravo smer, ker zaznava in odpravlja možnost podkrmiljenja ali prekrmiljenja. Sistem nenehno spremlja hitrost vozila, položaj dušilne lopute, vrtilno hitrost posameznega kolesa, krmilni kot, prečni pospešek G in stopnjo prečnega zasuka vozila ter iz teh podatkov ugotovi nevarnost prekrmiljenja ali podkrmiljenja. Po potrebi samodejno zmanjša navor motorja in uporabi sistem ABS, da zavre posamično kolo, ter tako stabilizira vozilo. Reakcija je tako hitra, da je izguba stabilnosti odpravljena, še preden se je voznik sploh zave.

TSA - Nadzor stabilnosti prikolice

CR-V se predstavlja tudi z novim sistemom za stabilizacijo prikolice ali TSA, ki deluje v povezavi z VSA in je bil zasnovan z namenom, da poveča varnost med vleko prikolice. Na podlagi signalov iz raznih senzorjev, ki jih imajo običajno samo vozila z VSA, začne sistem TSA ustrezno uporabljati zavori na sprednjih kolesih in tako stabilizira vozilo in prikolico.

4-kolesni pogon real time

Običajni sistemi 4-kolesnega pogona so stalno vklopljeni, tudi kadar jih ne potrebujete, in tako povečujejo stroške za gorivo. CRV-jev 4-kolesni pogon Real Time je drugačen. V normalnih razmerah se uporablja samo pogon na sprednji kolesi. Toda kadar zapeljete na spolzko površino kot npr. led, blato ali mokro listje, se samodejno aktivira štirikolesni pogon Real Time, ne da bi morali na to paziti, in to tako hitro in mehko, da tega najbrž sploh ne boste opazili. Vsekakor pa boste opazili, kako dobro se CRV drži vseh cest.

AFS - Sistem aktivnih žarometov

Za boljšo preglednost na vijugastih cestah ima CR-V sistem aktivnih žarometov (AFS), ki lahko posvetita dlje naprej v ovinek in pri tem delujeta neodvisno drug od drugega; če zavijate v levo, se levi žaromet zasuče v smeri zavoja, če v desno, pa desni in tako bolje osvetli cesto pred vozilom. Voznik lahko zato laže in prej opazi morebitno nevarnost in pravočasno ukrepa. CR-V je opremljen tudi z visokointenzivnostnimi sijalkami s plinskim razelektrenjem (HID), ki omogočajo zdaleč bolj koncentriran svetlobni snop kot običajni halogenski žarometi.

ACE - Sodobna kompatibilna gradnja karoserijske konstrukcije

CR-V ima novo zasnovano konstrukcijo okvirja, zgrajeno tako, da zmanjša koncentracijo sil, ki ob čelnem trku delujejo na potnike. Tako imenovana sodobna kompatibilna konstrukcija ali ACE je inovacija, ki absorbira in porazdeli energijo trka po večji površini, kar zmanjša stopnjo deformacije potniškega prostora in poveča varnost vseh potnikov. Poleg tega ACE pripomore k večji kompatibilnosti čelnih površin vozil različnih velikosti ob trku. Oblika konstrukcije CR-V namreč ublaži sile čelnega trka, ki delujejo na druga, tudi najmanjša vozila.

Dvostopenjski sprednji zračni vreči z dvema mejnima nastavitvama

Sprednji zračni vreči se napihneta šele po temeljiti analizi okoliščin. Kmalu po vklopu stikala za vžig sistem ugotovi, ali je na sprednjem sedežu sopotnik, in če je, ali je dovolj velik, da se bo vreča aktivirala. Tipala tudi ugotovijo, ali sta voznik in sprednji sopotnik privezana. Sprednji vreči imata vsaka svoj dvostopenjski napihovalnik, ki omogoča, da se vreča glede na razmere aktivira različno hitro in silovito. Pri čelnem trku tipala v hipu ocenijo njegovo silovitost. Če je srednje močan, se vreči lahko aktivirata z zadržkom, da se zmanjša silovitost napihovanja in možnost nastanka s tem povezanih poškodb. Pri hujšem trku ali če potnik ni privezan, se obe stopnji aktivirata hkrati, da zagotovita takojšnjo zaščito potnikov.

Bočni zračni vreči

Za zaščito zgornjega dela potnikovega trupa ob dovolj močnem bočnem trku ima CRV bočni zračni vreči, nameščeni v zunanjem robu naslonjal obeh sprednjih sedežev. Sopotnikov sedež je opremljen s sistemom za zaznavanje potnikovega položaja (OPDS), ki s tipali v naslonjalu ugotavlja velikost in položaj potnika na sedežu. Tako kot sprednja zračna vreča se tudi bočna samodejno izklopi, če je na sedežu majhen otrok ali odrasla oseba majhne postave. Sistem prav tako izklopi bočno vrečo, če je potnik nagnjen v prostor, ki bi ga ob napihovanju napolnila bočna vreča, in jo vnovič vklopi, ko se potnik spet vzravna.

Aktivna vzglavnika

Sprednja sedeža CR-V imata novo zasnovana aktivna vzglavnika, ki močno zmanjšujeta tveganje poškodb vratu pri naletu od zadaj. Pri tovrstnem trku sila potisne potnikov trup ob naslonjalo sedeža. Ta pritisk se prek ledvene opore mehansko prenese na vzvode, ki potisnejo vzglavnik navzgor in naprej, da čim bolj skrajšajo razdaljo med potnikovo glavo in vzglavnikom. To ublaži sile, ki ob trku delujejo na glavo, vrat in hrbtenico ter zato zmanjša možnost nihajnih poškodb.

Satelitski navigacijski sistem s funkcijo prepoznavanja glasu

Navigacijski sistem prek satelitske povezave in podatkovnega nosilca DVD vodi voznika z glasom in po zaslonskem zemljevidu od zavoja do zavoja vso pot do cilja. Na DVD so tudi mnoge pomembne točke kot npr. bencinski servisi, ki jih potrebujete v neznanih krajih. Sistem prepozna več kot 550 govornih ukazov - med njimi tudi tiste za upravljanje avdio sistema in samodejne klimatizacije - tako da vozniku pri upravljanju teh sistemov ni treba spustiti volana.

Sodoben 5-stopenjski samodejni menjalnik

CR-V je opremljen s sodobnim 5-stopenjskim samodejnim menjalnikom za mehko prestavljanje. Pri samodejnem delovanju elektronska krmilna enota uporablja različne logične algoritme za izbiro ustreznih prestavnih razmerij glede na potrebe. V obeh načinih, samodejnem in ročnem se menjalnik usklajuje s sistemom elektronske regulacije dušilne lopute (Driveby-Wire), da so prehodi med prestavami mehki.

Sistem vzmetenja

Kljub čvrsti, masivni konstrukciji vzmetenja so njegova geometrija in nastavitve prilagojene za izjemno kombinacijo voznih lastnosti. Sprednja obesa z MacPhersonovo vzmetno nogo je tako zasnovana, da omogoča velik gib koles in vzdržljivost, ki bo kos slabše vzdrževanim mestnim ulicam. Izvedba zadnjega vzmetenja z večkratnim vpetjem vodil zagotavlja izvrstno ravnovesje med udobjem in natančnim vodenjem. Njena geometrijska zasnova preprečuje počepanje zadnjega dela med pospeševanjem in posledično vzdolžno zibanje vozila, vzmeti in blažilnika pa izvzema iz vpliva prečnih sil in tako ohranja stabilno lego v ostrih ovinkih. Debela stabilizatorja spredaj in zadaj obvladujeta prečno zibanje karoserije za bolj uravnoteženo zavijanje.

Hrup, vibracije in neuglajenost

Mestno okolje je idealen okvir za preskus, koliko je vozilo kos karakteristikam hrupa, vibracij in neuglajenosti. Raznovrstne cestne površine, kotanje in druge nepravilnosti cestišč so namreč učinkovita sredstva za ločevanje pravih prvorazrednih vozil od tistih, ki naj bi to bila. Honda je vgradila ukrepe za omejitev omenjenih karakteristik, od gredi za uravnoteženje motorja prek pritrdišč delov vzmetenja do skritih brisalcev, že v samo jedro svoje konstrukcije motorja in podvozja, kar zagotavlja, da ni vožnja s CR-V nič manj uglajena, kot je tudi vznemirljiva.

2,0-litrski motor i-VTEC

i-VTEC je najnovejša različica Hondinega legendarnega motorja VTEC. Ta inteligentna tehnologija sproti prepoznava obremenitev motorja in temu ustrezno reagira na voznikove ukaze tako, da postreže z ravno pravšnjo močjo točno takrat, ko je potrebna.

2,2-litrski motor i-CTDi

Naš dizelski motor je nekaj izjemnega. Tih in čist z močjo, efektivnim izkoristkom in uglajenostjo, ki naznanjajo novo dobo dizelske tehnologije. Z uporabo revolucionarnega postopka poltrdega litja smo izdelali 2,2-litrski aluminijski turbo dizelski motor, ki je obenem lahek, izredno čvrst in zelo močan.